סיפורי קאמבק של ספורטאים מפורסמים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

אדם מן השורה, אדם שעובד בעבודה משרדית, חנות או בכל בית עסק אחר, יכול להיפצע, זה בוודאי לא נעים, אך המשמעות וההשפעה של הפציעה, אינה דומה לזו של ספורטאי מקצועי.

לא רק שספורטאי מקצועי חשוף יותר לפציעות ובקריירה ארוכת שנים, סביר להניח שהוא יפצע לא מעט ויצטרך לעבור תקופות התאוששות ושיקום, הרי שכל פציעה כזו גם משביתה אותו מפעילות, גם עלולה להחזיר אותו לאחור, וגרוע מכך, ייתכן ותקצר לו את הקריירה. היו לא מעט מקרים בהיסטוריה, שספורטאים פרשו טרם זמנם בגלל פציעה.

אחת הדוגמאות לפציעה משמעותית אצל ספורטאים היא קרע בגיד אכילס. מדובר באחת הפציעות השכיחות ביותר, בפרט בענפים כמו כדורגל, כדורסל, טניס וריצה.מקצועות ספורט בהן אזור גיד אכילס עובד ומתאמץ ולכן הוא גם חשוף לפציעה מסוג זה. קרע בגיד, נוצר בעקבות כיווץ חזק בשרירי השוק, מה שמוביל לכאב בגיד, נפיחות וקושי להפעיל כוח בכף הרגל, הטיפול בפציעה כזו מתבצע בעזרת פיזיותרפיה, תרגילי חיזוק, ולעיתים גם בעזרת הליך כירורגי.

קאמבקים מפואסרים מפציעה

לצד מקרים בהם ספורטאים נפגעו קשות עקב קרע בגיד אכילס או מפציעות אחרות, אנחנו מכירים גם מקרים של קאמבקים מפוארים שספורטאים עשו אחרי פציעה קשה, התאוששות ושיקום.

אחת הדוגמאות המוכרות הוא סטף קרי, כוכבה של גולדן סטייט מליגת NBA. במהלך הקריירה שלו הוא נפצע מספר פעמים ואף נעדר במשך מספר חודשים ארוכים עקב פציעות בידיים ובכתפיים. בתחילת הקריירה שלו הוא היה נפצע הרבה בקרסוליים. אך הוא הצליח לעשות קאמבק אדיר והוביל את הקבוצה שלו לאליפות כמעט לבדו בשנת 2022. דוגמא נוספת מהקבוצה שלו, הוא קליי תומפסון, שהחמיץ עונה שלמה בגלל קרע בגיד האכילס, חזר, נפצע בברך, הושבת לעוד שנה, שוב חזר וזכה עם סטף והקבוצה באליפות.

גם הכוכב הגדול ביותר של עולם הכדורסל, מייקל ג'ורדן נאלץ להתמודד עם פציעה קשה, אחרי ששבר את רגלו במהלך העונה השנייה שלו בליגה. במשך שנה שלמה הוא ישב בחוץ. כשחזר, הוא לאט לאט הפך להיות השחקן הכי טוב בתולדות המשחק.

ספורטאים אחרים מפורסמים שחזרו מפציעה קשה וארוכה שהשביתה אותה ועשו זאת בהצלחה, רפאל נאדל שהתמודד על פעם עם פציעות בכף הרגל והצליח לחזור בשביל לנצח, רוג'ר פדרר שלא התאמן ושיחק במשך חודשים ארוכים, חזר בשביל לזכות בתארי גארנד סלאם, ואפילו בישראל, בזמנו מאור בוזגלו התמודד עם פציעות קשות בברך והצליח לחזור בהצלחה, בסופו של דבר.

מה צריך לדעת על קאמבקים

חשוב לומר, בשביל לעשות קאמבק מוצלח, זה לא מספיק רק לעבוד על התאוששות ולהשתקם. צריך גם לעבוד חזק על הצד המנטאלי. ספורטאי שנפצע, בניגוד לאדם שאיננו עוסק בספורט, למעשה לא יכול להתפרנס במשך תקופה ארוכה ונאלץ לוותר על הדבר שהוא אוהב ועושה מגיל צעיר.

לכן העבודה חייבת להיות משולבת, בין הצד הפיזי לצד המנטאלי. ספורטאים גדולים יודעים איך לעשות את זה.

קרע בגיד

קרע בגיד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לשיעורי שחיה

שיעורי שחיה לכל הגילאים בבריכה ובים בפריסה ארצית. יחס אישי וצוות מקצועי. הצטרפו גם אתם ללקוחות המרוצים שלנו שכבר נהנים לשחות בחופשיות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר